Erasmus + projekt Srednje škole Glina: Red edukacije, red uživanja na moru

Međunarodni Erasmus + projekt naziva “Positive peace” koji je održan od 13. do 21. rujna 2024. u Velom Lošinju, a čiji je prijavitelj bila Srednja škola Glina, okupio je po desetero mladih iz Hrvatske, Srbije i Sjeverne Makedonije te šestero voditelja koji su raspravljali o temama poput izbjeglištva, održavanja dobrih diplomatskih odnosa i mira. 

U literaturi se Pozitivni mir definira kao stavovi, institucije i strukture koje stvaraju i održavaju miroljubiva društva. One ne samo da jačaju mir, već su povezane s mnogim drugim poželjnim ishodima za društvo, poput većeg rasta BDP-a, boljih mjera blagostanja, viših razina otpornosti i skladnijih društava.

Positive Peace opisuje optimalno okruženje u kojem ljudski potencijal može cvjetati, a temelji se na stupovima mira koji pružaju putokaz za prevladavanje nedaća i sukoba te za izgradnju trajnog mira. A ti su stupovi: 1. Dobro funkcioniranje vlade, 2. Zdravo poslovno okruženje, 3. Pravedna raspodjela resursa, 4. Slobodan protok informacija, 5. Dobri odnosi sa susjedima, 6. Visoka razina ljudskog kapitala, 7. Prihvaćanje prava drugih i 8. Niska razina korupcije.

Iz Srednje škole Glina sudjelovali su učenici 3. i 4. razreda opće gimnazije: Iris Bobeta, Veronika Dragaš, Filip Iharoš, Mia Mihalić, Darijo Poštić, Lara Sukalić, Leon Šimundić, Borna Turkalj i Ognjen Vojnović. Kako bi sudjelovali u razmjeni, učenici su imali obvezu poslati motivacijsko pismo temeljem su odabrani sudionici mobilnosti.

Pripreme su krenule mjesecima ranije

Pripreme za mobilnost počele su još u proljeće online sastancima te različitim pripremnim radionicama u školi u kojima su sudionici dobili upute te potrebne materijale za rad u samom tjednu razmjene, a glinske je srednjoškolce pripremala profesorica Tatjana Šimundić koja je s ravnateljicom Marijom Margušić-Novosel bila u pratnji učenika.

Red edukacije i suradnje pa red uživanja na moru

Radni dan započinjao je u 8.30 i trajao do 14.15., slobodan su dan svi sudionici iskoristili za posjet Malom Lošinju do kojeg su pješačili šetnicom uz more, a vrijeme nakon radnog dana iskoristili su za igranje nogometa, košarke, odbojke i kupanje.

Jedan od dana bio je određen za interkulturalnu večer koju je hrvatski tim započeo prezentacijom o radu Srednje škole Glina; nastavnim i izvannastavnim aktivnostima i projektima te radom škole nakon potresa kao i samom procesu obnove škole. Na prigodnom štandu predstavljena je kultura, tradicija i gastronomija zemalja, a domaćini su tom prigodom predstavili poznate domaće suhomesnate proizvode, domaći sir i sokove, slatkiše hrvatskih proizvođača, žensku i mušku narodnu nošnju te izložili ostale materijale u vezi škole uručivši na kraju predstavljanja svakom sudioniku prigodne poklone kao uspomenu na zajednički projekt.

Jedna od sudionica mobilnosti, Iris Bobeta, upoznala nas je s nazivima edukativnih i interaktivnih radionica te pobliže s radionicama za čiju je pripremu i provedbu bila zadužena s kolegama iz škole.

“Nakon upoznavanja i dogovaranja pravila o zajedničkom životu i radu, svakoga smo dana odrađivali radionice za koje smo se prethodno morali pripremiti kao i materijale koje smo svi koristili. Svaka je radionica imala svog moderatora koji je zadavao upute i zadatke grupi i vodio računa o vremenu te zapravo bio u ulozi nastavnika. Službeni jezik bio je engleski, a teme radionica bile su: European values, Stereotypes and prejudice in P.C., My Open prejudice and stereotypes, Europe’s largest minority Roma, Religions minority, Differences between positive and negative peace, Positive peace in our counties, Role of young people in creating positive peace, Fixing the problem – plan for action”.

 

Radionice koje je pripremao hrvatski tim bile su: Building a bridge, Refugees, Positive peace i Creating pre-conditions for peace.

Building a bridge – izgradnja mosta

Svim sudionicima se objašnjavalo da pripadaju dvjema različitim civilizacijama i da zajedno trebaju izgraditi most koji će njihove civilizacije odvesti u bolju budućnost. Sudionici gradnje; arhitekti, graditelji, narod ponašaju se prema postavljenim pravilima, a most je simbol izgradnje međuljudskih odnosa u kojima je važno da svaki sudionik ima jedinstvene vještine. U gradnji mosta, kao i u životu, ako želimo uspjeti moramo se osloniti na sposobnosti svih sudionika.

Refugees – izbjeglice

Sudionici su radili u grupama i stvarali imaginarne likove izbjeglica. Zadatak je bio kreirati svoju životnu priču. Odakle dolaze? Zašto su došli u Europu? Kako su došli ovamo? Kako ih ovdje tretiraju? Sviđa li im se ovdje u Europi? Žele li se vratiti kući ili ostati ovdje? Svaka grupa je podijelila životnu priču svog lika. Nakon toga uslijedila je rasprava trebaju li njihove zemlje učiniti više kako bi pomogle izbjeglicama.

Positive Peace – Pozitivni mir

Sudionici su radili u četiri grupe, a svaka je dobila dva stupa pozitivnog mira (od ukupno osam koliko ih ima) te raspravljala o tome kako se to odnosi na njihove zemlje.

Stvaranje preduvjeta za mir

Sudionici su radili u istim grupama iz prethodne radionice, a njihov je zadatak bio promišljati o tome kako stvoriti preduvjete za mir kroz dva stupa koja su dobili na prethodnoj radionici nakon čega je svaka grupa prezentirala svoje zaključke i dobila povratnu informaciju.

Projekt je osmišljen kako bi potaknuo suradnju i timski rad te kroz razmjenu iskustava promovirao međukulturalno razumijevanje. Osim radionica, imali smo priliku istražiti prirodne ljepote Velog i Malog Lošinja, povezujući na taj način edukativne aktivnosti s aktivnostima na otvorenom.

“Erasmus nam je pružio jedinstvenu priliku za razvijanje novih prijateljstava, stjecanje korisnih znanja i vještina, usavršavanje engleskog jezika, širenje mreže međunarodne suradnje te jačanje razumijevanja, tolerancije i međusobnog prihvaćanja”, zaključila je Iris.

Prethodni članakPočetak tjedna će bez struje biti Čremušnica te dvije ulice
Sljedeći članakBAČIĆ U GLINI Obnova grada u punom jeku!