Srednja škola Glina održala je Dan zamijenjenih uloga, 17. po redu! Učenici su tako na jedan dan preuzeli uloge ravnatelja, stručnih suradnika, nastavnika te administrativne i tehničke službe škole.
Projekt je zamišljen kao način jačanja međusobnih odnosa i boljeg razumijevanja izazova s kojima se susreću i učenici i nastavnici.
Srednjoškolci su tako imali priliku provjeriti kako je to biti profesor na jedan dan, dok su se pak profesori prisjetili kako je to sjediti za školskom klupom 7 sati.
U ulozi ravnateljice okušala se gimnazijalka Leonarda Pereković:
-Dan u ulozi ravnateljice je prošao odlično, ali je to iznimno težak i zahtjevan posao kojeg ne bih radila u budućnosti, no bilo je izazovno i to mi se sviđa, svakako jedno novo iskustvo kojeg ću pamtiti!
– Hvala Leonardi što se na jedan dan okušala biti ravnatelj naše škole. Da, u pravu je! Nije lako, vrlo je izazovno. Mislim da je osobito bilo izazovno nama, školama koje su stradale u potresu, puno je toga trebalo izbalansirati, ali jednako tako kao što nije lak posao ravnatelja, ni malo manje zahtjevan nije ni posao nastavnika, niti bilo kojeg drugog djelatnika škole, koji zdušno i odgovorno obavlja svoj posao. Danas su u zamjenskim ulogama sudjelovala 44 učenika, to je četvrtina naše škole. Mislim da smo jedna od rijetkih škola u Hrvatskoj koja to provodi u ovakvom obujmu da djeca kompletno preuzimaju uloge djelatnika škola – od ravnatelja, nastavnika, pedagoga, računovodstva pa do održavanja čistoće škole – poručila je prava ravnateljica Marija Margušić Novosel.
Ovom prigodom ugostili su i učenike osmih razreda s njihovim ravnateljima i stručnom službom:
-Otvorili smo vrata našim osnovnoškolcima iz škola u našem okruženju. Svi su izrazito lijepo, dobro i pozitivno reagirali. Ravnateljica ih je također dočekala, a nastavnici i učenici su ih upoznali s našom obnovljenom školom. Još jednom hvala Sisačko-moslavačkoj županiji, resornom ministarstvu te gradu Glini – poručila je Margušić Novosel, podsjećajući kako je ukupno u ovih 17 godina, koliko se Dan zamijenjenih uloga održava u školi, u njemu sudjelovalo čak 890 učenika.
Ovaj hvalevrijedan projekt vodi ka razvijanju empatičnijeg pristupa kako učenicima tako i profesorima. Kroz ovakve aktivnosti škole mogu uspostaviti bolje komunikacijske kanale između učenika i nastavnika, što je ključno za stvaranje pozitivne školske klime koja potiče učenje i rast.
U konačnici, ovakvi projekti ne samo da pomažu u razbijanju predrasuda i stvaranju razumijevanja, već također potiču razvoj kritičkog razmišljanja i socijalnih vještina kod učenika, pripremajući ih za složenost stvarnog svijeta koji ih čeka izvan školskih zidova.