U Srednjoj školi Glina u utorak, 6. prosinca održan je Integrirani nastavni dan u povodu Dana ljudskih prava koji se baštini 10. prosinca.
Povodom 14. obilježavanja Dana čovjekovih prava, a u iščekivanju konačne cjelovite obnove Srednje škole Glina profesori i Uprava odlučili su ove školske godine organizirati Integrirani nastavni dan Škola za nas.
Čime su sve potaknuti, više je kolegici Ivani rekla naša prva sugovornica, ujedno i pokretač Integriranog nastavnog dana Ana Rizmaul, profesorica likovne umjetnosti u Srednjoj školi Glina.
Želimo tako potaknuti sve nositelje i sudionike odgojno obrazovnog procesa u našoj školi da izraze svoje želje i viđenja kvalitetnog obrazovnog ozračja te da na temelju rada unutar skupina predstave različite percepcije poticajne okoline za učenje.
U dosadašnjim obilježavanjima Dana čovjekovih prava, u rad su bili uključeni učenici 4.a i 4.b te sudionici izvannastavnih aktivnosti, poput zbora i dramske skupine. Glavna tema bilo bi određeno pravo čovjeka iz Opće deklaracije o pravima čovjeka te bi učenici iznosili svoje komentare kroz fotografije, sastavke, pjesme ili dramsko uprizorenje uz javno predstavljanje u prostorima Gradske knjižnica i čitaonice Glina.
Ove godine je glavna tema pravo na obrazovanje ( Čl.26.)
Iz Opće deklaracije o pravima čovjeka Usvojena i proklamirana rezolucijom Generalne skupštine Ujedinjenih naroda 217A (III) od 10. prosinca 1948.g. Ratificirana Sl. l. br. 7/1971.
Članak 26.
(1) Svako ima pravo na obrazovanje. Obrazovanje treba biti besplatno bar u osnovnim
i nižim stupnjevima. Osnovno obrazovanje treba biti obavezno. Tehničko i stručno
obrazovanje treba biti općenito pristupačno, a više obrazovanje treba također biti
svima pristupačno na temelju sposobnosti.
(2) Obrazovanje treba biti usmjereno na puni razvitak ljudske ličnosti i na
učvršćivanju poštivanja čovjekovih prava i osnovnih sloboda. Ono treba unapređivati
razumijevanje, snošljivost i prijateljstvo među svim narodima, rasnim i vjerskim
skupinama, i treba unapređivati djelatnost Ujedinjenih naroda na održanju mira.
(3) Roditelji imaju prvenstveno pravo da biraju vrstu obrazovanja za svoju djecu.
Pravo na obrazovanje” upućuje na probleme i izazove u dostupnosti, pristupačnosti, prihvatljivosti i prilagodljivosti obrazovanja.
Prema “Zakonu o odgoju i obrazovanju RH” možemo pročitati da se odgoj i obrazovanje 21. stoljeća temelji na jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike, visokoj kvaliteti obrazovanja i usavršavanja svih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti, vrednovanju svih sastavnica odgojno-obrazovnog rada, samovrednovanju svih nositelja odgojno-obrazovnih djelatnosti, autonomiji planiranja i organizacije te slobodi pedagoškog i metodičkog rada prema smjernicama HNOS-a, a u skladu s nacionalnim kurikulumom, nastavnim planovima i programima i državnim pedagoškim standardima.
Škola je mjesto poučavanja i življenja, odnosno ustanova, čiji je primarni cilj odgoj i obrazovanje djece uz primjenu raznih planiranih programa i poticaja. No, ne bi trebala biti isključivo mjesto poučavanja, već mjesto u kojem bi se zajedničkim sudjelovanjem učitelja, djece i roditelja trebalo omogućiti modificiranje, dograđivanje i mijenjanje pedagoškog procesa, a za to je vrlo važna kvaliteta njihovog odnosa.
Kako bi škola bila što poticajnije mjesto za djecu, u obzir se mora uzeti više aspekata, a to su: materijalni i prostorni uvjeti škole te ljudi i ljudski odnosi unutar nje.
Stoga škola treba…
• cjelokupnim radom, ustrojstvom, odnosima i disciplinom odražavati načela mira, suradnje, tolerancije i zaštite prava čovjeka;
• omogućavati i poticati sudjelovanje učenika, njihovih roditelja i članova šire zajednice u donošenju odluka i podjeli odgovornosti;
• primjenjivati načelo jednakopravnosti s obzirom na spol, rasu, vjersko opredjeljenje i nacionalnu pripadnost;
• poticati primjenu metoda rada koje razvijaju cjelokupnu ličnost djeteta.”
Tijek aktivnosti:
Listopad ( do 28. 10. 2022. )
- sastanci Školskih aktiva zbog osmišljavanja tema i rada pojedinih radnih skupina
Aktiv predstavlja dvije teme s dva nastavnika nositelja aktivnosti. (odabir sadržaja, metoda i oblika rada u skladu s postavljenim ciljevima i zadatcima dana)
Studeni
- Objava tema ( do 11.11.2022.)
- prijave učenika u radne skupine prema osobnim procjenama svojih mogućnosti i sklonosti ( od 14.-17.11. 2022.)
- sastanci radnih skupina ( predstavljanje teme i dogovor vezan uz prikupljanje materijala,
( od 21.-25.11.2022.), dogovoriti jedan sat za dogovor na razini škole, npr. 22.11. , 4. sat
– sukladno rezultatima istraživanja i skupljenom materijalu, radne skupine će raditi na uspoređivanju prikupljene građe, osmišljavanju i prezentaciji područja rada
Predložene teme radnih skupina tijekom integriranog nastavnog dana:
I bi slika
Znanje je moć (obrazovanje Marvelovih junaka)
Sudoku
3,2,1- izbroji!
Geografija po kontinentima
Pravo na obrok
Obrazovanje je ključ uspjeha ( javna debata od 12-13:h)
Pjevaj, sviraj, veselo dirigiraj!
Poveži, složi i u vijest pretvori ( medijska skupina)
- Volonterski klub će tijekom jutra 6.12.2022. organizirati prikupljanje priloga za tombolu koja će se izvlačiti na kraju rada skupina oko 13:15 h
Prosinac ( 6.12.2022.)
- održavanje integriranog nastavnog dana ( izrada – uporabnih predmeta, letaka, panoa, plakata, foto i video sadržaja)
- pojedinačne prezentacije radova skupina u školskim prostorima
- zajednička multimedijalna prezentacija u prostoru škole
- evaluacija nastavnog dana (određivanje vrijednosti)
(20.12.2022.)
Predstavljanje Integriranog dana na Božićnoj priredbi